AKU MILIK TUHANKU..

Bismillahirahmannirahim... tik..tik..tik...detik saat masa berlalu.belayar tanpa berlabuh tanpa arah destinasi, namun terus berlalu.tanpa menunggu sesiapa. aku menangis,aku sedih,aku kecewa...siapa aku di mata Tuhanku??? perjalanan masa yang terus kehadapan,adakah mematang dan mendewasakan ku??adakah menjadikan aku insan yang bersyukur?? aku lalai,sombong,bongkak,ego,berhasat dengki,biadap,pemarah,pendendam...tidak cukup rasanya ruang bagi menggambarkan sikap diri ini..namun,siapa aku dimata ALLAH?? Layakkah digelar insan? layakkah di gelar khalifah?? Layakkah digelar muslimat yang solehah??Layakkah aku menjadi sempurna di dalam pandangan Allah... ahhh..kecil rasanya diri.mahu menangis mengenang diri.tapi apa ada pada tangisanku..hanya sia-sia pada sebuah ratapan.. ALLAH..namamu yang agung ku sanjung.kututur dalam tiap detik nafasku selagi ada. menjadi insan terpilih olehmu adalah rahsia alam..alhamdulillah aku dilahirkan Islam..Maha SuciMu Tuhan yang meciptakan langit dan alam semesta.. mahu ku mati dalam syahid menegakkan agama dan namamu ya Allah..moga termakbul.amin

Comments

Unknown said…
Alhamdulillah.
Moga Allah sentiasa memberi petunjuk.
tim's said…
tq..moga Allah sentiasa merahmati kita

Popular Posts