holiday

weekend yg full round pantai timur semenanjung malaysia..yes..mari belajar geografi.kelantan, terenganu n pahang..disebabkan aku menetapkan pahang, aku tetap claim diri berjaya merentas pantai timur in 3 days..one word-hebat..

negeri2 pantai timur masih aku klasifikasikan sbg negri yg full of tradisional..yess..kampung..but aku suke..cuma rsenye jiwa aku ni bkn kearah kampung kot eheh..

last pegi kelantan mayb 8-9 years past..gile lame kn??dulu rse..eh!ini ke kelantan??nape cam ni??..tp bila pgi sekarang,'wow!kelantan ke ni??ahaha..hebat la jugak..bapak payah nk faham loghat dorg ni..naek tekebil biji mate..nsib bjalan ngan mom's friend..org tempatan..so,dia byk guide la..eheh..sesambil jalan,kita cuci mata..ramai si kacak..tp perlukah berarak ke kelantan???my word~noo~~jauh..ahah

terengganu..yess.seriously negeri yg cantek..tp makan??haishhh..naek tecekik ar nk bayar..bapak mahall.superbb sgt..selame ni rse temeloh yg paling mahal makan kat malaysia ni..upa2nye..mmg title 2 aku kasi kat terengganu ar..xkisah ar daerah mne pn..still da same..
punca makanan mahal??kawalan intitusi ar yg xbetol n of coz sikap peniaga..2 ar org kate modal nak kecik,untung nk ribu2..mampus cam ni..disebabkan pengguna tersekat,so takde pilihan ar..
aleh2 yg jd mangsa pengguna juga..adehh..memg ni maslh negara COngo..

cuti mmg best..persoalannye..dimana??tu mmg kena fikir..dari lokasi ar kita tau budget bape nk kuar,nk pkai baju hape,ape acara or agendanye n so eve la..

ssh nk predic someting 2 unlest kita benar2 tau n kaji details...

smize..off

Comments

Popular Posts